טקסטיל אלקטרוני

לנוער מגיל 10

ימי ראשון לאורך השנה, 10:00-13:00, 15:00-16:30, 17:00-18:30

תחום ה-E-textile (Electronic Textile) הוא תחום חדש, הנמצא בנקודת המפגש המרתקת שבין מלאכת יד, טקסטיל ואלקטרוניקה. בחוג זה יוצרים עם הידיים "כמו פעם", עם טוויסט עכשווי הנע בין מלאכות-יד מסורתיות לחדשנות טכנולוגית ולומדים גישות שונות לפיתוח מעגלים אלקטרוניים לבישים ואלמנטים מחומרים רכים. נכין חיישנים לבישים, תחפושות חכמות, משחקים, אובייקטים מעוצבים ואביזרי אופנה. דרך העשייה, לומדים את אופי השילוב בין התחומים ומטמיעים סט של כלים לביטוי עצמי יצירתי ומיוחד.

נוער החל מגיל 10 המתעניין בשילוב מלאכות מסורתיות עם חדשנות טכנולוגית, הרוצים לרכוש מיומנויות בטכניקות חדשניות של טכנולוגיה לבישה. ידע קודם בתפירה ומסורות טקסטיל הוא יתרון, אך לא חובה. בתחילת החוג תינתן הכשרה בסיסית של תפירה וגישור על פערים בין המשתתפים.

חוג יצירה בידיים "כמו פעם", עם טוויסט עכשווי הנע בין מלאכות-יד מסורתיות לחדשנות טכנולוגית.

נתנסה בחומרים מגוונים כמו בדים, נייר, EVA, חומרים מהטבע, מגוון רחב של חוטים ועוד. נכיר מסורות עיצוביות ואומנותיות של אופנה ומלאכות יד שונות, כמו תפירה, סריגה, רקמה, אריגה, קליעה, ליבוד יבש ורטוב, ונשלב חומרים אלו בטכנולוגיות שונות, כמו בדים וחוטי תפירה מוליכים, חיישנים רגילים ותפירים, הלחמה ובניית מעגלים אלקטרוניים, חיתוך לייזר, מידול והדפסה בתלת מימד ועוד. נלמד להכין חיישנים שונים, תחפושות חכמות ו-cospaly, ממשקים אינטראקטיביים מחומרים שונים, אובייקטים מעוצבים לבית ואביזרי אופנה מאירים ומגיבים.

החוג מתקיים בימי ראשון לאורך השנה

קבוצת הבוקר: 10:00-13:00
לנוחיותכם – ניתן להאריך את שעות פעילות הבוקר בצורה פרטנית בשעה לפני ו/או שעה אחרי בתוספת תשלום סמלית.

קבוצת אחה"צ 1: 15:00-16:30
קבוצת אחה"צ 2: 17:00-18:30

עלות חוג הבוקר הינה 390 ש"ח לחודש
עלות חוג אחה"צ הינה 280 ש"ח לחודש

המחירים כוללים חומרים ואת הציוד הנדרש

בהרשמת אחים תינתן הנחה של 10%

"מייקרים עם סטייל"

לנוער מגיל 10

ימי שני לאורך השנה, 10:00-13:00

חוג המייקרים שלנו מיועד לנוער מגיל 10 המתעניינים בשילוב מלאכות מסורתיות עם חדשנות טכנולוגית, והא יכשיר אתכם לעצב ולייצר פריטים ברמה אחרת. נלמד גישות טכנולוגיות כמו חיתוך לייזר, הדפסות תלת מימד, מציאות רבודה ועבודה עם אלקטרוניקה וחיישנים ונשלב אותן בעבודות יד כמו נגרות, תפירה ופיסול, תוך עידוד היצירתיות, הביטוי העצמי, פיתוח מיומנות ואסתטיקה גבוהה.

אבל זה הרבה יותר מזה. נטמיע את ארגז הכלים של העתיד ונלמד איך להתמצא בעולם החדש. אנו שמים דגש מיוחד על עיצוב הפריטים והאריזה שלהם, בנוסף לחשיבות התהליך ורכישת המיומנויות. הדגש הלימודי יתמקד ב'עיצוב היברידי' – חיבור בין חומר, חומרה ותוכנה, ממשק, חווית שימוש (אינטראקציה) והגשה אסתטית וחכמה (אריזה), וחשוב לא פחות – נלמד איך לדבר על זה.

תכני הלימוד מקנים כלים של חשיבה עיצובית-טכנולוגית, הטמעת מושגי HCI (אינטראקציית אדם-מחשב), יישום פרקטי למידע מהרשת, גישת קוד פתוח, יזמות וקיימות. את כל אלו ניישם באמצעות מכשירים, כלי עבודה וחומרים מגוונים. מלאכות מסורתיות כמו תפירה, ליבוד, נגרות, גילוף, טכניקות צביעה, פיסול ורישום, חיתוך נייר, EVA וספוג, בצק-מוליך(!) ואפילו מאכלים שונים, אלו רק חלק מהתכנים שניגע בהם ואותם נשלב עם עולם החדשנות – חיתוך לייזר, מידול ממוחשב, הדפסות תלת מימד, הלחמות של אלקטרוניקה וחיישנים, אלקטרוניקה לבישה, מציאות רבודה ועוד. נייצר ממשקים מסוג High-Low Tech – כמו תחפושות ותלבושות הכוללות מכניקה ואלקטרוניקה, נחלום ונגשים המצאות לבית ולביה"ס ובעיקר נדמיין, נתנסה, נמציא וגם אם נכשל בדרך – נלמד מהנסיון ומהאתגרים שנפגוש.

פעילות בוקר
החוג מתקיים בימי שני לאורך השנה
10:00-13:00

לנוחיותכם – ניתן להאריך את שעות הפעילות בצורה פרטנית בשעה לפני ו/או שעה אחרי בתוספת תשלום סמלית.

עלות החוג הינה 390 ש"ח לחודש
המחיר כולל את כל החומרים והציוד הנדרשים

בהרשמת אחים תינתן הנחה של 10%

ומה עם הגדולים?!

ההורים כל הזמן שואלים אותי: "ומה איתנו?" אז לכם, ההורים שרוצים זמן גם לעצמם, יש פעילויות המתאימות רק למבוגרים :).

אם לדודה טובה היו לדים? ואם לסבא אליעזר היה מחשב וארדואינו? חוגים ייחודיים לילדים הגדולים, לשזור ישן בחדש עם סטייל ולמצוא שלווה ואיזון בין יצירה לטכנולוגיה.

קורס 'טקסטיל אלקטרוני' למבוגרים

טקסטיל אלקטרוני, ימי ראשון 19:00-22:00, 10 מפגשים

קורס עומק של 10 מפגשים ללימוד E-textiles, טקסטיל אלקטרוני – נקודת המפגש המרתקת שבין מלאכת יד, טקסטיל ואלקטרוניקה. הקורס בנוי כתיאוריה ופרקטיקה ומבוסס על  פרויקטים, אשר כל אחד מהם משלב תחומים שונים מעולם הטקסטיל והאלקטרוניקה.

טקסטיל אלקטרוני

הקורס בנוי כתיאוריה ופרקטיקה ומבוסס על יצירת פרויקטים, אשר כל אחד מהם משלב תחומים שונים, המכסים מנעד אפשרויות רחב. נלמד גישות שונות לניהול המורכבויות הכרוכות בפיתוח אלמנטים לבישים, יצירת מעגלים אלקטרוניים מחומרים מוליכים ורכים ושימוש בטכניקות וחומרים "מסורתיים" בשילוב טכנולוגיות חדשניות. בסיום הקורס תהיה לכם גישה עצמאית ליישום לטכנולוגיות קוד פתוח ומימוש פרויקטים מהרשת בתחום ותחושת מסוגלות לאלתר וליצור.


נכיר: איך להפוך אלקטרוניקה ללבישה – היכרות עם בדים, חוטים וחומרים מוליכים, מהם מעגלים אלקטרוניים ומעגלים אלקטרוניים רכים, ההבדל בין חיישני אלקטרוניקה 'רגילים' וחיישנים תפירים, עבודה עם חיישנים ללא תכנות וכמובן – מלא LEDים מסוגים שונים :).


נתנסה: בפרויקטים מבוססי מלאכות יד מסוג –  סריגה, ליבוד יבש (מחט), רקמה, תפירה ונלמד איך לשלב אותם עם טכניקות של תכנון הנדסי וייצור דיגיטלי (חיתוך לייזר והדפסות 3D) ואלקטרוניקה.


נכין: אביזרי לבוש/התחפשות/אקססורי, אובייקט תאורה/אווירה אינטראקטיבי, ממשק שליטה למשחקי מחשב מחומרים רכים ופרויקט סיום חופשי המשלב אלקטרוניקה, טקסטיל וחומרים מהטבע.

קורס 'טקסטיל אלקטרוני' מתקיים בימי ראשון לאורך השנה, 19:00-22:00, לאורך 10 מפגשים.

עלות קורס 'טקסטיל אלקטרוני' ל-10 מפגשים הינה 2800 ש"ח
+עלות השתתפות בחומרים וכלים חד פעמית ע"ס 400 ש"ח: לכל משתתף בקורס תהיה ערכת חומרים אישית בסטודיו שתלווה אותו ותילקח הביתה בסיום הקורס.

חוג 'מלאכות ויצירה' למבוגרים

מלאכות טקסטיל, ימי שני 19:00-21:30

חוג יצירה ולימוד שנתי של מלאכות מחומרים שונים המלמד מגוון טכניקות מן היסוד, היכרות עם חומרים שונים איכותיים ומעניינים ויוציא אתכם בעלי יכולות לעשייה עצמאית ועם תוצרים יפים וייחודיים שילוו אתכם לאורך זמן. המלאכות מחברות אותנו אל עצמנו ומספקות זמן קבוע בשבוע של עבודה במעגל שבו הידיים עובדות והראש נרגע, חוויה של הלך רוח סבלני מחוץ למירוץ המספק נינוחות בכאן ועכשיו.

חוג מלאכות יד שנתי למבוגרים

חוג יצירה ולימוד שנתי של מלאכות במגוון חומרים וטכניקות מן היסוד, המשלב עולמות שונים ומגוונים. נלמד מלאכות טקסטיל שונות כגון סריגה, ליבוד יבש ורטוב, רקמה, אריגה, הדפס, צביעת בדים כימית וטבעית (אקו-פרינט), מחזור ושדרוג בגדים ובדים, עבודה עם פרוות ועוד. את היצירות שנכין נשלב עם חומרים שונים, חלק ניכר מהם חומרים מפתיעים כמו נייר, אבן, עץ, כפות תמרים וחומרים מלוקטים מהטבע שנלמד לעבד בטכניקות כמו גילוף, קליעה ועיבוד באמצעות כלים שונים כמו דרמל ומשייפת (למשל, נלמד להכין כפתורים מקוריים מקוצי אצטרובלים או פאצ'ים טבעיים מקליפות עצים משולבים בליבוד או רקמה).

החוג מציעה לימוד של טכניקות וגישות, אך גם מציע גישה קיומית – לימוד מלאכות יצירה בצוותא, תוך עבודת כפיים, מאפשר חוויה של קרבה לעצמנו, הרגעות וזרימה גופנית, פשטות ונוכחות. דרך העשייה, נגלה הערכה מחודשת לחכמת הדורות, נעמוד על ערכו של החומר, נחוש את ההבדלים בין ייצור לבין צריכה ונתרגל עבודת מלאכה נינוחה והלך רוח סבלני.

תכני החוג יספקו לכם כלים רבים ועצמאות אמיתית ליצור, לשדרג ולמחזר ולהביע את עצמכם.

חוג 'מלאכות טקסטיל' מתקיים בימי שני לאורך השנה, 19:00-21:30.

עלות חוג 'מלאכות טקסטיל' הינה 300 ש"ח לחודש
המחירים כוללים חומרים ואת הציוד הנדרש

מוזמנים ליום הפתוח!

בואו להכיר אותנו ואת הסטודיו ולהתנסות בחווית יצירה ייחודית – הכנת אגרת שנה טובה מאירה עם לדים!
יום חמישי 17.9.20 בשעה 17:00

ההשתתפות היא ללא עלות, אך כרוכה בהרשמה מראש על מנת שנוכל להערך 

הרשמה ליום הפתוח

סטודיו Stitch N Wire

סטודיו Stitch N Wire – ביתי, אישי וקסום, עם שפע כלים, אזורי עבודה, ספריית חומרים עשירה ובאווירה אמנותית ויצירתית. החוגים שלנו הם אוסף של חוויות רב חושיות ונובעים מתוך התשוקה ללמוד וליצור ומהנסיון ששנצבר בעבודה מרובת שנים עם ילדים וסטודנטים. חלק מהחוגים מתקיימים בשעות הבוקר.

החוגים מתקיימים בקבוצות של עד 10 משתתפים ומכוונים לנושאים שונים, אך לכולם מאפיין משותף – שילוב כלים רבים, דרכי הבעה מגוונות, עושר מיומנויות ובטחון ליצור ולבטא את רעיונותיכם באופן הייחודי לכם. אנו שמים דגש רב על התהליך ועל רכישת המיומנויות. בשיעורים משולבים מגוון גישות וערכים: גישה אקולוגית של ליקוט חומרים מהטבע וחיבור לסביבה, גישה מסורתית של מלאכות יד, גישה מתמטית-טכנית של תכנון וביצוע וגישה אינדיבידואליסטית המזמינה אתכם לרכוש סט כלים אשר ישמשו אתכם בתחומים רבים וימלאו אתכם ביטחון להיות יוצרים ו"עשיינים" (מייקרים)!

כל הפעילויות מיועדות לבנים ובנות גם יחד, מתבצעות בסטודיו בשכונת שיכון דן, צפון תל אביב. מוזמנים לקפוץ לביקור.

מי אני?

בשמי בת-יה ואני אמנית מדיה, מעצבת ואשת חינוך. אחרי קריירה ארוכה כאמנית דיגיטלית, מרצה באקדמיה וראש המחלקה לניו מדיה במוסררה, החלטתי לשלב את 2 העולמות המשמעותיים בחיי: תחביביי מילדות – סריגה, ליבוד, תפירה ועבודה עם חומרים מגוונים, יחד עם התמחותי משנות בגרותי – אינטראקציית אדם-מחשב וחדשנות טכנולוגית. משני העולמות אני מפתחת פעילויות רבות המשלבות יצירה בידיים כמו פעם, עם טוויסט עכשווי.

אחרי שנים של השכרת סטודיואים ברחבי תל אביב, בשנים האחרונות הבנתי שאני רוצה להאט את הקצב, להיות קרובה לבית ולהיות זמינה למשפחה ולילדים שלי. הקמתי בחצר הבית שלי את סטודיו Stitch N Wire, בו אני משלבת עבודת מלאכות יד וחדשנות טכנולוגית עם מגוון גדול וייחודי של כלים, טכניקות וחומרים. בממלכה הפרטית שלי יש מקום רב לאישי ולאחר ותפיסת העולם הפדגוגית היא של חניכה ודגש על תהליך ורכישת מיומנות עצמאית, מתוך מתן כבוד רב לזולת, לחומר ולכדור הארץ.

מוזמנים לפנות אלינו:

בתיה: 054-6550-820   |   אבנר: 054-7823-684

  info@stitchnwire.com

הודעה בפייסבוק

 וואטסאפ

    תנאי הרשמה וביטולים

    תנאי פתיחת כל חוג מותנית במספר משתתפים מינימאלי. מספר המקומות בכל חוג מוגבל ומשתנה מחוג לחוג.
    יתכנו שינויים בימים ובשעות החוגים.
    התשלום לכל חוג יעשה מראש ב-10 תשלומי אשראי מראש שישולמו עם הרישום לחוג/קורס.
    כל משתתף זכאי לשיעור ניסיון אחד בכל חוג. במידה והמשתתף נרשם לחוג, שיעור הניסיון נחשב כשיעור רגיל,
    וההרשמה תהיה מהמועד בו הופיע המשתתף לראשונה.
    ניתן להפסיק את ההשתתפות בחוג עד ל-25 בכל חודש באמצעות פנייה במייל בלבד.
    החזר כספי יינתן מהחודש שלאחר מתן ההודעה.
    היעדרות מדריך תושלם ככל האפשר ע״י מדריך מחליף ו/או תועבר למשתתפים במועד אחר. אין התחייבות להחזיר שיעורים ביום ובשעה הקבועים של החוג.
    אין החזר כספי עבור היעדרויות בודדות ושבועיות. עזיבת החוג תחייב את המשתתף בתשלום מלא עבור החודש אשר במהלכו עזב.
    ביטולים/ פרישה מחוגים יתאפשרו עד לתאריך 1.3.21 לא יוחזרו כספים לאחר מועד זה. הנרשם יחוייב בתשלום מלא עד לסוף שנת הפעילות מלבד מקרים אשר בהם יתבצע החזר גורף וכולל בשל הנחיות הקורונה.